Mitt första vikariat

 Publicerat: 2009-09-17 @ 23:06:00

... som (snart en fullbordad kompetent) lärare! Whiiihoooo!!
Skolan ringde mig i onsdags och undrade om jag kunde jobba i årskurs 2 idag. "Självklart, att jag kan", svarade jag direkt. Det var otroligt skönt att jag äntligen får "vikka" som lärare. Det är en hel annan känsla än att praktisera i en klass. Jag sa till mig själv "det här är verkligheten"! Ja det var det verkligen. Jag var bara glad att jag får pröva mina färdigheter i praktiken och inte bara i mina skriftliga examinationsuppgifter!

Det har varit en bra dag. Jag skötte mig och klassen ganska bra... godkänd:) Det roliga var att jag inte bara hade en klass, utan tre idag, ettorna i engelska och femmorna i bild. Det var inte så farligt eftersom nästan allt var planerad så jag bara följde den planeringen. Hade jag haft en vanlig lektion själv, behöver jag tänka mer utförligt. Det är ju mål, innehåll och metod som ska vara grund för undervisningen... (hehe, jag har lärt mig en hel del under de här tre åren;) Ja det är inte lätt att förstå vad jag menar om man inte har gått på lärarutbildning, men i alla fall så är det mer komplicerad än att bara lära ut. Jag fick reflektera hela tiden det jag gjort och sagt. Ja, sammanfattningsvis så har det varit en toppen dag. Jag har charmat eleverna.... å andra tanke gör jag det alltid;) Det, bara för att de ska känna trygga hos mig, och inte för popularitets skull:P

Efter jobbet pluggade jag intensivt i några timmar, då jag var som piggast och gladast. Imorgon är det dags att sätta mina kunskaper på prov, för det är TENTA imorgon! Har försökt att plugga igen mellan 21-22 men funkade inte så bra för hjärnan orkade inte med och allting jag läst blev bara mer förvirrande så jag slutade.

Nu är det dags att sova snart känner jag...måste vara pigg och alert tills imorgon och kunna sitta fyra timmar med tentan:) Wish me luck!

God natt/

PS. Tack Viktor för att jag fick ett par nya skor av dig:)

♥ Kommentarer ♥
Postat av: VJ

Låter trevligt! hoppas du får jobb där med sen..

Du glömde raden " när jag kom hem fick jag ett par nya skor av min sambo" hehe....

2009-09-18 @ 16:45:56
URL: http://vichada.blogg.se/
Postat av: Suchada

Hehe... ja jag glömde faktiskt det... aja.. dåligt av mig:P Men nu har jag lagt till det... pussar

2009-09-19 @ 19:20:27
URL: http://vichada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback