Nyduschad

 Publicerat: 2009-08-25 @ 22:08:04

Jag har ägnat några timmar  idag på att städa hemma. Det är ju underbart att ha det rent och fint:) VExtra Strength Unscented Boxisst är det katthår överallt, men det spelar ju ingen roll... de är ju borta som bortblåst sen när man dammsuger.. Så är det när man har bra dammsugare :P Hehehe!

När golvet och hyllorna är dammfria och snyggt så var det dags för kattlådan. Nu är den också fräsch! Måns verkar gilla den nya kattsand (Ever Clean) så han har legat och gosat med sig själv i lådan en lång stund. Jag gillar också den för den doftar gott och klumpar sig fint!


Så när jag städar så vill städa överallt, även katterna!!!!! Måns har tagit sin första dusch (önskar att jag har badkar så de får bada istället) och ja tyckte synd om honom för han kämpade och kämpade. Jag tog det lugnt, tag en kort puas genom att lyfta upp honom försiktigt och lät det droppa från hans päls. Jag pratade lugnt och fint med honom sen fortsatt jag att duscha av schampoo när jag märkte att han lugnade ner sig. Jag kan väl säga att han var inte lätt att hålla för att vara en sån liten, men klarar man Max innan så är Måns NO PROBLEMO för mig :P
Här kommer lite bilder på Måns efter duschen :)

Måns tyckte det var skönt att bli lindad av den sköna handduken

Titta, vad smal och liten jag är!!!

fem minuter senare....

tio minuter senare... med hjälp av kamning och hårtorkare!


PS. tänk nu inte att jag har glömt bort Max. Han skulle egentligen får duscha han med (för han luktar inte gott han heller), men hann inte idag så det blir hans tur imorgon:)


♥ Kommentarer ♥
Postat av: kwan

hehe vilken söt måns <3

2009-08-26 @ 00:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback