Matte i skolan och jobb i em

 Publicerat: 2009-04-22 @ 21:47:53

Igår var jag ledig halvdag och på eftermiddag så fick jag extra jobba på Darin's. Idag var jag i skolan och vi fick pröva några matematiska övningar. Det var bland annat en uppgift där man laborerar med bokstäver och dess värde.
A = 1 kr
B = 2 kr
C = 3 kr
osv.
Ö = 29 kr
Först ska man ju värdera sitt eget namn genom att lägga ihop värdena. Mitt namn är värd 58 kronor :P
Sedan skulle vi hitta ett ord som är värd exakt 100 kr. Jag fick inte riktigt fullträff, men en av  mina kompisar kunde ett ord... och det var "TUTTAR".
Tänk vad vi skrattade då! Så ni som inte har något annat för er och vill utmana er själva kan testa det hemma och glöm inte att kommentara här senare om ni nu kan komma på ord som är exakt värt 100 kr:P
Jag har inte riktigt hittat ett själv så jag är självklart nyfiken ;)

Efter skolan blev det jobb och det var så jädrar mycket att göra, vilket är ganska skönt ändå. Men att springa fram och tillbaka och upp och ner,  från och till källare...då märkte jag att jag var trött :P
Sedan så missade jag ett trappsteg och ramlade på alla fyra.... tur var det att jag landade så annars hade jag inte kunnat gå hem idag.

Nu är det helg för min del och imorgon ska jag dra till Malmö och träffa mina flickor....


Nu ska jag vila mina trötta ben :)


♥ Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback